یک زمانہ صحبت با اولیا
بہتر از صد سالہ طاعت بے ریا
اللہ کے ولی کی صحبت کے چند لمحے
سو سال کی بے ریا عبادت سے بھی بہتر ہے
صحبت صالح ترا صالح کند
صحبت طالح ترا طالح کند
نیک لوگوں کی صحبت نیک بنا دیتی ہے
بُرے لوگوں کی صحبت بُرا بنا دیتی ہے
اولیا را ہست قدرت از الہ
تیر جستہ باز آرندش راہ
اللہ کے ولیوں کو رب کی طرف سے طاقت حاصل ہے کہ وہ
کمان سے نکلے ہوئے تیر کو بھی واپس کر دیتے ہیں یعنی تقدیر بدل دیتے ہیں
گفت پیغمبرؐ با آواز بلند
بر توکل زانوئے اُشتر بہ بند
نبی پاک نے با آواز بلند تعلیم دی
اللہ پر توکل رکھو ساتھ ہی اُونٹ کے گھٹنے بھی باندھو
رمز الکاسبُ حبیب اللہ شنو
از توکل در سبب کاہل مشو
اشارہ سمجھو کہ حلال روزی کمانے والا اللہ کا دوست ہے
توکل کے بھروسے کاہل نہ بن جاؤ
چیست دنیا از خدا غافل بدن
نے قماش و نقرہ و فرزندان و زن
دنیا کیا ہے اللہ سے غافل ہونا
نا کہ سازو سامان چاندی ، بیوی اور بچے
نام احمد ؐ نام جملہ انبیا ست
چونکہ صد آمد نود ہم پیش ماست
احمدؐ کے نام میں تمام انبیا کے نام موجود ہیں
جیسا کہ سو آئے تو نوے بھی ساتھ ہی آ جاتے ہیں
کاملے گر خاک گیرد زر شود
ناقص ار زَر بُرد خاکستر شود
کامل انسان خاک پکڑےتو سونا بن جائے
ناقص اگر سونا لے لے تو خاک ہو جائے
قافیہ اندیشم و دلدارِ من
گویدم مندیش جز دیدارِ من
میں قافیہ کی فکر کرتا ہوں اور میرا محبوب
مجھ سے کہتا ہے کہ میرے دیدار کے سوا کچھ نہ سوچ
چوں تو شیریں نیستی فرہاد باش
چوں نہ لیلیٰ تو مجنوں گرد فاش
جب تو شیریں نہیں ہے فرہاد بن جا
جب تو لیلیٰ نہیں ہے توکھلا مجنوں بن جا
یعنی معشوق نہیں ہے توپھر عاشق بن
در بہاراں کے شود سَر سبز سنگ
خاک شو تا گل بَروید رنگ رنگ
موسم بہار میں پتھر سر سبز و شاداب کب ہوتا ہے
خاک (مٹی) بن جا تاکہ رنگ برنگ کے پھول کھلیں
ہمنشینی مُقبلاں چوں کیمیاست
چوں نظر شاں کیمیائے خود کجاست
بارگاہ حق کے مقبول بندوں کی ہم نشینی سونا ہے
بلکہ ان لوگوں کے نظر کے مقابلے میں سونا خود کچھ نہیں
ہیں کہ اسرافیل وقتند اولیا
مُردہ را زیشاں حیات ست و نما
خبردار اولیا وقت کے اسرافیل ہیں
مردے ان سے حیات اور نشوونما پاتے ہیں
مطلق آں آواز از شہ بود
گرچہ از حلقوم عبداللہ بود
ان کی آواز حق کی آواز ہو تی ہے
اگرچہ حلق اللہ کے بندے کا ہوتا ہے
رو کہ بی یَسمَعُ وَ بیِ یَبصِرُ توئی
سِر توئی چہ جائے صاحب سِر توئی
جا کہ توہی رب کی سمع اور بصر والا ہے
تو ہی راز ہے اور تو ہی صاحب راز ہے
دو احادیث کی طرف اشارہ ہے کہ بندہ جب نوافل سے قرب حاصل کرتا ہے تو میں
اُس کی آنکھ بن جاتا ہوں جس سے وہ دیکھتا ہے اور کان بن جاتا ہوں جس سے وہ سنتا ہے
الا نسان سری و انا سرہ, رب فرماتا ہے انسان میرا راز ہے اور میں اُس کا راز ہوں
بہر کیکے تو گلیمے را مسوز
در صداع ہر مگس مگذارروز
پسو سے تنگ آکر گدڑی نہ جلا دو
مکھی سے تنگ آکر باہر نکلنا مت چھوڑو
ہر کہ اُو بے مرشدے در راہ شد
اُو زغولاں گمرہ و در چاہ شد
جو کوئی بھی بغیر مرشد کے راستہ پر جلا
وہ شیطانوں کی وجہ سے گمراہ اور ہلاک ہوا
صد ہزاراں نیزہ فرعون را
در شکست آں موسیٰ با یک عصا
فرعون کے لاکھوں نیزے
حضرت موسیٰ نے ایک لاٹھی سے توڑ دیے
صد ہزاراں طب جالنیوس بود
پیش عیسیٰ و دمش افسوس بود
جالنیوس کی لاکھوں طبیں(نسخے) تھیں
حضرت عیسیٰ کے دم(پھونک) کے سامنے ہار گئیں
صد ہزاراں دفتر اشعار بود
پیش حرِف اُمیش آں عار بود
لاکھوں اشعار کے دفتر(دیوان) تھے
حضورؐ کے کلام کے سامنے شرمندہ ہو گئے
ہمسری با انبیا برداشتند
اولیاء را ہمچو خود پنداشتند
انبیا کے ساتھ برابری کا دعویٰ کر دیا
اولیا کو اپنے جیسا سمجھ لیا
گفتہ اینک ما بشر ایشاں بشر
ما و ایشاں بستہ خوابیم و خور
کہا کہ ہم بھی انسان ہیں اور وہ بھی انسان ہیں
ہم اور وہ سونے اور کھانے کے پابند ہیں
کار پاکاں را قیاس از خود مگیر
گرچہ باشد در نوشتن شیر شیرِ
نیک لوگوں کے کام کو اپنے پر قیاس نہ کر
اگرچہ لکھنے میں شیر(درندہ) اور شیرِ( دودھ) یکساں ہے
مومنی اُو مومنی تو بےگماں
درمیانِ ہر دو فرقے بےکراں
رب بھی مومن ہے ، ،تو بھی مومن ہے
لیکن ہر دو مومنوں کے درمیان بے حساب فرق ہے
اس شعر سے نبی پاک کو اپنے جیسا(بشر) کہنے والوں کو نصیحت پکڑنی چاہیے
مومن اللہ کا نام ہے ، حضور کا بھی نام ہے اور مسلمان بندے کے لئے بھی استعمال ہوتا ہےمعارف مثنوی اردو شرح مثنوی مولانا روم
Comments are closed.